الأحد، نوفمبر 13

اهل العشق


ياللى كتبتوا اسمكم وقفلتم ديوان العشاق

لسه الكلام مخلصش
لسه فى قلوب بتنزف
لسه هيدخل الكتاب مليون وش
لسة الصفحه بيضا
صافيه بدون غش
كنت برسم صورتها جوة خيالى
واول ما سمعت صوتها
بدات الدنيا تحلالى
مش قادر افتح عينى للصورة تروح
وتتعكر الدنيا من بعد مابدأت تصفالى
ياهل العشق قولولى اعمل ايه
حالى اتقلب من صوته
طب لو شوفته ... هيجرالى ايه
واحشنى قوى ... نفسى اضمه
نفسى اسمعه ويجينى يشكى همه
نفسى اكسر كل الحواجز
نفسى اوصله فى دقيقه
المسافه اللى بينى وبينه شوك
وانا فى العشق
فارس مبارز
ياهل العشق
اسمعوا منى د الكلام
مش بالمعسول تخطف قلب البنيه
ولا حتى بنظرة ماللى هيه
الصبيه عايزة حضن دافى
حبيب وافى
يحس بيها قبل ماتحتاج اليه
يبقى نهارها
هتبقى ضى عنيه
اسمحولى ياهل العشق
لسه الكتاب متقفلش
وقولة ان العشق مات
افترى وكذب ... محصلش
المفروض انى ابقى اول الكتاب
بالنسبالى
عنتر وعبله
قيس وليلى
عشاق سراب
انا اللى رسمت للعشق صورة من جديد
انا اللى حالف انى احقق الوعيد
خليك جرئ
خليك معافر
لو طلب الحب منك تهاجر وراه
اجرى
سافرله هاجر
.......
لسه الكلام مخلصش
والغرام ملوش نهايه
مالاساس ملوش بدايه
وانى ابعد عن حبيبى
حالف ميحصلش
بس اللى بشوف النهارده
فى العشق ميطمنش
يابن الحلال...
لو رايد البني اخلص لها
انت الرجوله
اتقدم روح لاهلها
لو شافوا فيك الصدق
صدقنى ...
هيوافقوا عليك لها
واوعاك فى يوم تزعلها
دى هتبقى لك وانت منها
......
يابنت الحلال
حبيبك فى ايدك شكليه
نظفيه من العيوب اللى فيه
لو عايزة تحافظى على نفسك
امانه تحافظى عليه
اوعى فى يوم تزعليه
وبمظهر جميل متعيه
يديلك حنانه
ولو طلبتى حتى عنيه
.....
ياهل الغرام
لسانى مش هيبطل
ولا هيسكت الكلام
انا فى العشق فارس
هوّيس
ياهل الغرام

هناك تعليقان (2):

  1. جميل جميل يا محمد ...
    وصفك راق ومعبر ..وانت فارس

    ردحذف
  2. شكرا استاذتى فاطمه على مرورك ها هنا

    ردحذف